3. trimestris – atradumi ērtībai un labsajūtai

3. trimestris – atradumi ērtībai un labsajūtai

Ar topošajām māmiņām vēlos padalīties ar lietām, kas palīdz justies man labi arī trešajā grūtniecības trimestrī – laikā, kad tīri fiziski tas ir visgrūtāk (lai gan es nevaru spriest, kādas ir sajūtas 1. trimestrī piedzīvot toksikozi – noteikti ne īpaši patīkamākas…). Jebkurā gadījumā, ir lietas, kas kaut nedaudz atvieglo ikdienu un palīdz sagatavoties dzemdībām.
Blogā atradīsi arī manus ieteikumus labsajūtai 1. trimestrī un 2. trimestrī.

Grūtnieču vingrošana

Processed with VSCOcam with f2 preset

Šādu “ekstru” gaidot Evertu neatļāvos, jo kaut kā tas nešķita aktuāli. Laikam nezināju, ko tas dos. Šoreiz gan to sāku apmeklēt salīdzinoši laicīgi, jo tagad es zinu, cik tā var būt noderīga, lai sagatavotos dzemdībām. Pirmkārt, iemācīties pareizi elpot, kas dzemdībās ir uhh, cik svarīgi! Pareiza elpošana ir labākais palīglīdzeklis dzemdībās, un to noteikti iesaku apgūt visām grūtniecēm. Es apmeklēju grūtnieču vingrošanu pie Katrīnas Puriņas veselības centrā “Recure”. Tā nav vingrošana, no kuras es iznāktu nosvīdusi un nākamajā dienā sāpētu muskuļi. Toties šī ir vingrošana, no kuras vienmēr iznāku ar kādām pārdomām par kādu ar gaidībām / dzemdībām saistītu tēmu, jo katrai vingrošanas nodarbībai ir sava tēma. Nu, piemēram, tā pati placenta vai pēcdzemdību depresija. Mums, grūtniecēm, vingrošanas laikā ir iespēja uzzināt noderīgu informāciju par attiecīgo tēmu un uzdot sev interesējošus jautājumus. Protams, vingrošana ir iespēja parunāt un iepazīties arī ar citām grūtniecēm, kas nav mazāk svarīgi :).

Grūtnieču kleitiņa

w2c2r_1605_mom_01    Processed with VSCO with b5 preset

Lai gan neliela, bet veikalos “Lindex” ir pieejama “MOM” apģērbu kolekcija jeb apģērbi topošajām māmiņām. Kolekcijas klāstā ir džinsu bikses, blūzītes, kleitiņas, krekliņi, zeķubikses, kā arī barošanas krūšturi un topiņi. Mans favorīts ir elastīga grūtnieču kleitiņa – zinu, ka šis ir viens no tiem retajiem apģērbiem, kas man derēs arī pēdējās grūtniecības dienās. Neitrāla un ļoti ērta – labākā izvēle dienās, kad šķiet, ka nekas vairs neder un nav ko vilkt mugurā. “Lindex” “MOM” kolekcija pieejama t/c “Domina”.

“Jauno vecāku skola” – atzīšos gan, ka šoreiz ar vīru nedodamies uz nodarbībām topošajiem vecākiem. 3 gadi starp dzemdībām laikam nav tik ilgs laiks, lai viss būtu aizmirsies. Tomēr vēlējos ieteikt “vecāku skolu” no iepriekšējās pieredzes – ģimenes veselības centrā “Stārķa Ligzda”. Ar vīru, toreiz vēl nezinoši par to, kas sagaida mūs dzemdībās, bijām nodarbībā, ko vadīja Dina Ceple – ļoti atklātā un patiesā nodarbībā, pēc kuras mēs pamatīgi pārdomājām to, kā vēlamies satikties ar savu pirmdzimto. Un esmu ļoti priecīga par lēmumu, ko pieņēmām (t.i. – dzemdības “Harmonijā”).

Noderīgas nodarbības topošajiem (un arī esošajiem) vecākiem varu ieteikt arī psiholoģijas centrā “Līna”. Šoreiz gan biju uz sev aktuālu nodarbību par “Otrā bērna ienākšanu ģimenē”, bet “Līnā” pieejams arī atbalsts un terapija, plānojot un gaidot mazuli u.c. nodarbības topošajiem vecākiem.

Gaidot Evertu apmeklējām arī topošo vecāku skolu “Māmiņu klubā”. Arī šiet apmeklētās nodarbības bija noderīgas. Pamanīju, ka šobrīd nodarbību klāsts jau ir daudz plašāks un parādījušies jauni, interesanti nodarbību temati.

Esmu dzirdējusi labas atsauksmes arī par dūlas Līgas Giniborgas vadītajām nodarbībām. Vairāk info: http://paradizesdarzs.blogspot.com/p/gr.html.

Ķermeņa kopšana

ATT-18190-3 ATT-18110-6

Kamēr vēl varu, izmēģinu jaunus grūtniecēm domātus ķermeņa kopšanas līdzekļus, jo nekad jau nevar zināt, kas līdz galam vislabāk palīdzēs gan izvairīties no strijām, saglabāt ādas tvirtumu, vai vienkārši uzlabos kopējo labsajūtu. Pēdējā trimestra atradums ir zīmola “Attitude” “Blooming belly” ādas kopšanas līdzekļu sērija grūtniecēm. Pirmkārt, man ļoti patīk nosaukums vien – “Blooming belly” jeb “Plaukstošais puncis”, kas īpaši piestāv pavasarim :). Manā īpašumā nonākusi dabīga mandeļu un aragana eļļa striju profilaksei. Otra lieta gan nav domāta puncim, bet kājām, kas arī grūtniecības laikā mēdz būt viena no jūtīgākajām ķermeņa daļām.  Piparmētru krēms nogurušām kājām – patīkami atvēsina un nomierina ādu. Īpaši noderēs tām māmiņām, kas grūtniecības laikā piedzīvo tūsku jeb, ja saucam lietas īstajos vārdos – kāju piepampšanu. Un noteikti būs aktuāli vasarā arī tām, kam kājas nepampst :).
Zīmols “Attitude” ir dabai un cilvēkam draudzīgs zīmols. Vairāk vari izlasīt te.
Laba ziņa – jau nākamnedēļ “Blooming belly” parādīsies arī “Biotēkas” plauktos.

Grāmatas

Processed with VSCO with c1 preset

Trešais trimestris ir laiks, kad sieviete parasti dodas dekrētā. Un beidzot ir laiks apsēsties un palasīt! Blogā vari atrast manu sarakstu ar “Grāmatām topošajiem vecākiem”.

Zaļumi

FOTO: "Absolūts ēd" Facebook lapa.

FOTO: “Absolūts ēd” Facebook lapa.

Nobeigumā nebūšu oriģināla un ieteikšu pasūtīt dīgstus! Ui, tagad tos laikam oficiāli sauc par “mikrozaļumiem”. Jā, jā, no tiem pašiem Ilzes un Jura Lipskiem. Kaste ar zaļumiem ar piegādi uz mājām – 12 EUR. Par daudz nebūs, it īpaši jau grūtniecei! :)

9 komentāri

  1. Avatar

    Kur var iegādāties “Blooming Belly”? Vai produktam nav šķebinoša smarža?

    Atbildēt
    • Laura

      Nē, nav spēcīga aromāta. No nākamās nedēļas būs veikalos “Biotēka”!

      Atbildēt
  2. Avatar

    Pēc savas pieredzes pret strijām varu ieteikt kviešu asnu eļļu, var nopirkt Saules aptiekā. Lēti un efektīvi :)

    Atbildēt
  3. Avatar

    Pilnīgi piekrītu par “Harmoniju” un brīnumfantastiskā Aija Mikova! Kā arī jaukā Elvīra Jansone, naktī kad dzima mūsu dēliņš Harmonijā dzima vēl divi puisīši un atm visam pa vidu divas mierīgas vecmātes! Neaprakstāmi fantastisks piedzīvojums un tikšanās ar dēliņu…
    P.s. Tās bija pagaidām pirmās un vienīgās dzendības, taču otrās gribēšu turpat!

    Atbildēt
  4. Avatar

    Ilgi meklēju šodien šo rakstu, zināju, ka esmu lasījusi, bet nevarēju atcerēties, kur tieši. Jautājums šoreiz par vingrošanu.. Neesmu baigā sportotāja, līdz šim aprobežojos ar skvoša nodarbību 2-4reizes mēnesī, vairs neapmeklēju skvošu, jo bail traumēties vai sasisties. Bail, ka ar šādu fizisko sagatavotību dzemdībās būs grūti, lai gan dienā nostaigāju vidēji 7km. Varbūt, kad esi piedzīvojusi otrās dzemdības vari padalīties ar salīdzinājumu – ar vingrošanu/bez vingrošanas.. Būtu ļoti pateicīga. Un vēl jautājums, kurā nedēļā sāki vingrot? Visas man zināmās mammas ir vingrojušas arī pirms grūtniecības, turpināja to darīt grūtniecības laikā, tādēļ nav ar ko padiskutēt :)

    Atbildēt
    • Laura

      Ok, padalīšos! Sāku pēc 12. nedēļas. Bet vispār jau tā ir ļoti maiga vingrošana, man šķiet, mierīgi varētu vēl ko aktīvāku :))

      Atbildēt
      • Avatar

        Man personīgi vēl punci nevar manīt, tādēļ liekas nedaudz jocīgi iet uz grūtnieču vingrošanu :) Tad, kad sāki iet, bija vēl kāda mamma 12.ned?

        Atbildēt
        • Laura

          Bija arī tādas, kurām punci vēl neredzēja vēl :))

          Atbildēt

Komentē