Iepazīsties : MIESAI

Iepazīsties : MIESAI

Turpinot blogā iesākto Latvijas produktu mēnesi, šodien vēlos iepazīstināt jūs ar zīmolu Miesai, par kuru visticamāk būsiet dzirdējuši pateicoties RĪGA kreklu līnijai. Tomēr tas nav vienīgais Miesai produkts. Miesai pārstāvi Jāni izvēlējos intervēt tāpēc, ka uzņēmums ir sācis spert pirmos soļus ilgstpējīgas ražošanas virzienā – sākot ar jau pieminētajiem RĪGA krekliem, kas tagad top arī no organiskās kokvilnas.

KAD UN KUR RADĀS ZĪMOLS?

Līdz ar pirmo RĪGA kreklu radās arī Miesai, tas bija 2010.gadā. Tā bija tāda organiska notikumu secība: iekšējs nemiers un vajadzība, ideja par produktu, spars realizēt pirmos kreklus, negaidīti liels apkārtējo atbalsts un novērtējums, un pēkšņi process vairs nav apstādināms.

Lai gan, mums bija nepieciešami vēl 3 gadi, kamēr nonācām līdz zīmolam, kuram ir izveidojusies kaut kāda personība un raksturs, ar kuru klientiem veidot attiecības, kuru cienīt, uz kuru paļauties.

KĀDI CILVĒKI STĀV AIZ ZĪMOLA VĀRDA? CIK JŪS ESAT, KAS JŪS SAVEDA KOPĀ?

Esam diezgan raiba komanda, atšķirīgi, un dažkārt mums grūti salāgot viedokļus, bet tajā ir spēks, nav jau interesanti pašam ar sevi sarunāties. Miesai ir divi pilna laika darbinieki, lai ikdienas darbs nestāv uz vietas, bet vēl mums ir paplašinātā komanda – strādājam ciešā sazobē ar dizaina studiju “Asketic”. Idejas mēs radām un apspriežam kopā. Tas mums ir neatsverams aktīvs, kā dizaina uzņēmumam būtu neiedomājami strādāt bez laicīgi sagatavota, jēdzīga, estētiska vizuālā materiāla un izsvērtām idejām.

miesai-cirulis-mk-instagram-4

KAS MOTIVĒ NEAPSTĀTIES UN DARBOTIES TĀLĀK?

Pamatā jau divas lietas – atzinība un iespēja realizēties tā, kā uzskatām par pareizu esam. Ar atzinību saprotam apkārtējo novērtējumu, tas ir ļoti spēcīgs stimuls – MIESAI produktus pērk, tātad novērtē mūsu ieguldīto darbu, nodrošinot virzību uz priekšu. Esam varējuši no gada uz gadu pievienot pa jaunam produktam, noslīpēt esošās idejas. Šogad, piemēram, izdevām jaunumu – RĪGA t-kreklu uz organiskās kokvilnas auduma –, tāpat tulīt plānojam palaist jauninājumu, kurš papildinās mūsu MONO kreklu sēriju, būs arī jauni “Cīruļa” sērijas produkti. Jau strādājam pie divām iecerēm, kuras tiks realizētas nākošā gada pavasarī. Tas kādam var nešķist daudz, bet nelielam uzņēmumam ir izšķiroši, ka nav jāstāv uz vietas, ka var attīstīties un realizēt ieceres. Mēs akumulējam spēkus, tas dod cerību lielākam izrāvienam, arī mēs vēlamies paplašināt savu klientu loku ārpus Latvijas.

Otrs spēcīgs motivātors ir tas, ka varam realizēt ieceres, kuras rezonē tālāk par pašu produktu. Mums ļoti svarīgs ir produkta stāsts, kāda ideja aiz tā stāv, piemēram, Rīgas krekli veicina piederību pilsētai, aicina uzdrošināties, “Cīruļi” aicina domāt, kāds šodien ir moderns Latvijas dizains. Tātad brīvība realizēties, kā uzskatām par pareizu esam, ka varam pieturēties pie saviem standartiem, ka neesam pakļauti citu uzliktiem ierobežojumiem.

dsc_6180

PASTĀSTI PAR RAŽOŠANAS PROCESU. AR KO TAS SĀKAS, AR KO BEIDZAS? KĀDS IR PILNS RAŽOŠANAS CIKLS?

Mums ir ļoti dažādi produkti, katram ir atšķirīgs ražošanas process. Protams, ir principi, kuri saglabājas. Jaunas idejas cenšamies ar minimālām investīcijām notestēt, pārliecināties, vai tās klientiem šķiet pievilcīgas. Jauniem produktiem noskaidrojam, ko mēs varam “pacelt” ražošanas līmenī, kādi ir minimālie apjomi, ko varam standartizēt, apzinām ražošanas alternatīvas. Tad notiek darbs pie paraugiem, iepakojuma. Beidzamie soļi ir vizuālā materiāla sagatavošana, tālāk jau seko tirdzniecības veicināšana jaunumu vēstulēs, mājas lapā, sociālajos tīklos.

Katra produkta tapšanas etapā iesaistīti dažādi uzņēmumi un speciālisti, tas ir izaicinājums visu sakārtot jau pašā sākumā tā, lai katrs nākošais metiens vai tirāža taptu bez aizķeršanās.

Ja runājam konkrēti par kreklu ražošanu, laikietilpīgs un resursus prasošs process ir auduma izvēle, saziņa ar ražotājiem, paraugu pasūtīšana, testēšana. Dažādiem audumiem ir savi untumi gan mazgājot, gan karsējot drukas procesā, attiecīgi nepieciešams koriģēt piegrieztnes. Protams, jo kvalitatīvāks audums, jo vairāk tas ietekmēs produkta pašizmaksu. Paralēli jāsagatavo nepieciešamais, lai ražošana var notikt bez aizķeršanās: jāizveido produkta tehniskās specifikācijas, jāsadizainē auduma birciņas un zīmola birciņas, jāsaorganizē druka, jāizdomā iepakojums. Ražojot,  esam klāt gan piegriešanas procesā, gan drukas procesā, gan ar starpkontroli – šūsanas procesā. Kontrolējam arī gatavo produkciju. Šobrīd aktuāla problemātika ir kreklu iepakojums, ilgtspējības vārdā cenšamies saprast, ar ko aizvietot plēves maisiņus, tas ir kompromiss starp cenu un funkcionalitāti. Kā jau ar visiem produktiem, jo vairāk tu vari pasūtīt, jo pašizmaksa krītas, tas attiecas uz katru izejmateriālu: audums, piespraudītes, striķīši, birciņas, uzlīmes, iepakojumi. Lielisks piemērs ir audums, bieži to nemaz nevar pasūtīt mazāk par 500m vienu krāsu, vai arī maksā 30-40% uzcenojumu. Līdz ar to tas vienmēr būs neliela uzņēmuma izaicinājums – plānot cieši savus līdzekļus un ieguldīti efektīvi. Neviens nevar sākumā atļauties milzu tirāžas, bet mums jābūt konkurētspējīgiem, gan kvalitātes, gan cenas ziņā.

miesai-fasade-instagram-4

KAS JUMS ŠOBRĪD AKTUĀLS?

Esam iekārtojušies jaunās ofisa telpās centrā, Ģertrūdes ielā. Līdz ar jaunajām mājām esam iekārtojuši arī showroom jeb vietu, kur ikviens var atnākt aplūkot, pataustīt, iegādāties mūsu produkciju: grafikas, kreklus u.c. Tā skaļi vēl neesam paspējuši šos jaunumus izziņot, bet visi ir laipni gaidīti ciemos. Ir kolosāla sajūta, beidzot zīmolam ir fiziska “seja”, beidzot ir pašiem iespēja aprunāties ar cilvēkiem, uzzināt kāda ir viņu attiecību dinamika ar Miesai zīmolu. Galvenais, ka tas ļaus veidot ciešākas saites ar klientiem, nostiprināties mums kā dizaina zīmolam klientu apziņā.

miesai-fasade-instagram-2-2

JŪSU TUVĀKIE PLĀNI?

Paralēli vairākiem produktu jauninājumiem un jauniem “Cīruļa” produktiem, kurus plānojam publiskot tuvākā mēneša laikā, norit aktīvs darbs pie mājas lapas pārneses uz jaunu platformu. No jauna jāpiestrādā pie tekstiem, daži produkti būs jāpārfotogrāfē, jāpārveido lapas struktūra. Šo plānojām jau vairāk kā gadu, beidzot esam ķērušies klāt. Būs ievērojams uzlabojums funkcionalitātes ziņā gan mums pašiem, gan Miesai klientiem.

Gada nogalē esam ieplānojuši sociālo tīklu kampaņu, lai cilvēkiem stāstītu, kāds ir mūsu uzstādījums sev un zīmolam. Kampaņas mērķis ir iepazīstināt ar #livingR ideju, tā ir mūsu izpratne par modernu un uz nākotni orientētu zīmolu, kurš ir apņēmies atbalsīt lokālo kopienu, būt dabai draudzīgs un sociāli atbildīgs. Nosaukums “livingR” radies no angļu vārdiem reduce, reuse, recycle. Šāda ilgtspējības ideja ir plaši pielietota tekstila industrijā, tomēr zem “livingR” pievienojām vēl dažus R, kuri mums kā dizaina uzņēmumam ir ļoti svarīgi – reason un reimagine. Kaut kur šīs idejas jau ilgstoši ir bijušas mūsu lēmumu pieņemšanas pamatos, tomēr tā apzināti sākām sevi auditēt tikai pēdējā pusgadā. Šīs idejas iedzīvināšana prasa resursus, bet mēs esam apņēmības pilni, pirmie soļi ir mūsu MONO krekli uz Supima® kokvilnas un RĪGA krekli uz organiskās kokvilnas auduma, ceram gada laikā arī klasisko RĪGA Original līniju ražot no šī auduma, tāpat pārskatam līdzšinējos iepakojumus.

Paldies par sarunu! Lai izdodas īstenotplānus par ilgtspējīgu un sociāli atbildīgu zīmolu! :)

SEKO LĪDZI :

http://www.miesai.com/lv/
Facebook : MIESAI
Instagram : thisismiesai

 

 

 

 

Trackbacks/Pingbacks

  1. 12 Ziemassvētku dāvanas | Viens + Viens - […] Starp citu, ar MIESAI nesen bija intervija tepat blogā. […]

Komentē