Ņujorkā, septītās avēnijas un 57. ielas stūrī, ļoti netālu no galvenās Centrālparka ieejas, slejas filantropista Endrjū Karnegī 1891. gadā būvētā koncertzāle, kas dažādu iemeslu dēļ jau izsenis tiek uzskatīta par vienu no svarīgākajām akadēmiskās mūzikas atskaņojumu vietām visā pasaulē. Taču Karnegī hallē skan arī kas cits – cauri daudzu desmitgažu līkločiem tur koncertējuši džeza un Brodvejas standartu superzvaigznes, izveidojot arī pamatīgu kolekciju ar albumiem, kuru ieraksti veikti tieši slavenās zāles akustikā. Pērnā gada 15. un 17. novembrī notikušie alternatīvā “country” pašpuikas Raeina Ādamsa akustiskie koncerti ir svaigākais hallē fiksētais plaši pieejamais dzīvais ieraksts. Jūnijā abu koncertu esence būs pieejama arī daudz hronometrāžā piezemētākajā “Ten Songs From Live at Carnegie Hall”, taču digitālo mūzikas platformu lietotājiem, kā arī faniem jau izpārdotu sešu vinilplašu izskatā, Ādamss nupat nodevis, iespējams, savas karjeras svarīgāko ierakstu.
Ādamss ne tikai ir dzimis vienā dienā ar Braienu Ādamsu, bet abi mūziķi arī ir labi pazīstami, kas gan par šī četrdesmitgadnieka vētraino mūžu nepasaka itin neko. Lai arī Raiens gadu gaitā manīts Villija Nelsona, “Fall Out Boy” un Noras Džounsas kokteiļu ballītēs, bet sešus gadus bijis precējies ar vienu no 90. gadu nogales popmūzikas bārbijām Mendiju Mūru, muzikāli šis Džeksonvillā dzimušais dziesminieks ir pats sava ceļa gājējs, kurš bez plašas starptautiskas apbrīnas līdz šim izdevis četrpadsmit albumus un ir mazāk kā viena soļa attālumā līdz kulta mūziķa titulam.
Latvijā Ādamsu vislabāk atpazīst kā “Oasis” dziesmas “Wonderwall” koverversijas autoru – dziesminieks lielo britu krogu hitu pārvērtis līdz nepazīšanai, padarot par izplūduši gaisīgu, bohēmas pilnu ļoti vēlas nakts romanci. Tieši tik akustisks daudziem Raeins Ādamss patīk vislabāk un tieši šāds viņš dzirdams šeit.
Klejojot pa visu personīgo diskogrāfiju un daudzas dziesmas spēlējot nekad līdz šim nedzirdētos aranžējumos, Raeins Karnegī koncertos lieliskā izpildījumā, akustiskās vai elektriskās ģitāras, mutes ermoņiku un klavieru pavadībā, bez kaut viena pavadošā mūziķa, šķiet, ir piedzimis no jauna – par vienu no īpašākajiem mūsdienu ASV dziesminiekiem, kura rokās ir visas iespējas nu lēnām sākt ceļu tās slavas zāles virzienā, kurā jau labu laiku dzīvojas Springstīns, Dilans, Kešs… Tas viss labi šķaidīts ar uz naža asmens balansējošu humoru dziesmu starplaikos, kas noteikti ir nepieciešams, lai koncerta auditorija nenogrimtu asarās vai arī neaizmigtu. “Visticamāk, 86% no jums sēž uz antidepresantiem, tā kā jūs labi saprotiet kas ir depresija. Tāpēc arī jūs esat f**kin’ Raiena Ādamsa šovā”, kādā mirklī joko mūziķis, taču patiesībā viņa dziesmās pāri depresīvajam izceļas cilvēcīgu ilgu un ļoti modernas romantiskas mīlestības motīvi, kuriem pašiem par sevi ir ārstnieciskas spējas. Pēc gandrīz četrām stundām, kas pavadītas Karnegī aurā, varu derēt, ka Raienu Ādamsu ikvienam gribēsies klausīties un atklāt no jauna. Un to visu var pateikt arī daudz īsāk: “Vīrs gaudo uz mēnesi. Bezgalīgi skaisti!”